Tweede Kamer Moties Contact Uitleg

Titel:

Digitale leermiddelen

Onderwerp:

Motie van de leden Dekker-Abdulaziz en Van Meenen over een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs

Implicaties:

Als de motie wordt aangenomen dan zal het kabinet op korte termijn een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs, en de Kamer op de hoogte houden van de voortgang van deze strategie.

Samenvatting:

De leden Dekker-Abdulaziz en Van Meenen verzoeken het kabinet om op korte termijn een AI-strategie te ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs, en de Kamer op de hoogte te houden van de voortgang van deze strategie.

Orginele text:

Tweede Kamer der Staten-Generaal

2

Vergaderjaar 2022–2023

32 034

Digitale leermiddelen

Nr. 45

MOTIE VAN DE LEDEN DEKKER-ABDULAZIZ EN VAN MEENEN Voorgesteld 1 februari 2023 De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat het ontwikkelen van een AI-strategie voor het onderwijs van groot belang is om de mogelijke negatieve effecten van AI op het onderwijs te minimaliseren en de positieve effecten te maximaliseren; constaterende dat het van belang is om te zorgen dat het onderwijs blijft voldoen aan de behoefte van onze maatschappij en aan de toekomstige arbeidsmarkt; verzoekt het kabinet om op korte termijn een AI-strategie te ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs, en de Kamer op de hoogte te houden van de voortgang van deze strategie, en gaat over tot de orde van de dag. Dekker-Abdulaziz Van Meenen

kst-32034-45 ISSN 0921 - 7371 ’s-Gravenhage 2023

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022–2023, 32 034, nr. 45

Prompt samenvatting:

Samenvatting van bovenstaande motie, kort en bondig:

Prompt implicaties:

De gevolgen / implicaties van deze motie in 1 korte zin samengevat, beginnend met ‘Als de motie wordt aangenomen dan’

Orgineel:

pdf