Tweede Kamer Moties Contact Uitleg

Titel:

Digitale leermiddelen

Onderwerp:

Motie van de leden Peters en Beertema over een gesprek met ouders, onderwijs en wetenschap over hoe smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden

Implicaties:

Als de motie wordt aangenomen dan zal het kabinet in gesprek gaan met ouders, onderwijs en wetenschap over de vraag hoe smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden en of een landelijk verbod helpend is.

Samenvatting:

De leden Peters en Beertema verzoeken het kabinet in gesprek te gaan met ouders, onderwijs en wetenschap over hoe smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden en of een landelijk verbod helpend is. Ze vragen de Kamer hierover voor het zomerreces te informeren.

Orginele text:

Tweede Kamer der Staten-Generaal

2

Vergaderjaar 2022–2023

32 034

Digitale leermiddelen

Nr. 49

MOTIE VAN DE LEDEN PETERS EN BEERTEMA Voorgesteld 1 februari 2023 De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat smartphones ontworpen zijn om de aandacht te grijpen en vast te houden en daardoor verslavend en vrijwel niet te negeren zijn; overwegende dat een mens niet kan multitasken en dat het goed volgen van onderwijs met een smartphone in de buurt feitelijk onmogelijk is; constaterende dat er maatschappelijk brede consensus ontstaat over het feit dat smartphones in de klas zeer problematisch zijn; verzoekt het kabinet in gesprek te gaan met ouders, onderwijs en wetenschap over de vraag op welke manier smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden en of een landelijk verbod helpend is, en de Kamer over de uitkomsten hiervan nog voor het zomerreces te informeren, en gaat over tot de orde van de dag. Peters Beertema

kst-32034-49 ISSN 0921 - 7371 ’s-Gravenhage 2023

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022–2023, 32 034, nr. 49

Prompt samenvatting:

Samenvatting van bovenstaande motie, kort en bondig:

Prompt implicaties:

De gevolgen / implicaties van deze motie in 1 korte zin samengevat, beginnend met ‘Als de motie wordt aangenomen dan’

Orgineel:

pdf